Váš odkaz zde »  Alu kola pro vozy Škoda Fabia za super ceny. | Levné pneu pro Škodu Fabia seženete na Pneumatiky.cz!

Škoda Fabia 1,2HTP

Hlavní strana Podvozek Fotogalerie Bazar
Motor Interiér Karosérie Technické údaje
 

Motor 1,2HTP(40kW)

Motor 1,2HTP je kapalinou chlazený zážehový tříválec který nahrazuje motory 1,4/44kw a 1,0/37kw. Blok i hlava válců je vyrobena z hliníkové slitiny, klikový hřídel je v bloku uložen čtyřikrát a je zde umístěn i protiběžný vyvažovací hřídel který výrazně redukuje vibrace.Pohon rozvodů vykonává  řetěz s hydraulickým napínákem, jenž zajišťuje životnost po dobu provozu motoru bez výměny.Rozvodový mechanismus je vybaven hydraulickým vymezováním vůle ventilů, který dále přispívá k téměř bezúdržbovému provozu. Tento motor potřebuje pouze měnit olejovou náplň filtry a svíčky.

                                               Motor má nízkou hmotnost    

             Točivý moment 106 N.m je zárukou dobré pružnosti                                  Stejně jako BMW a Mercedes řetěz je prostě řetěz  

       

     Konstrukční novinky motoru 1,2HTP

  • čtyřikrát uložený klikový hřídel (všechny motory ŠKODA měli uložení pouze třikrát i když se jednalo o čtyřválce)

  • blok válců je dělený v rovině osy klikového hřídele (je to velmi náročné na přesnost výroby, motor má však vetší tuhost a pevnost tišší chod a menší vibrace)

  • hlava válců s příčným chlazením (dosavadní motory měli podélné ve směru osy klikového hřídele,příčné kolmo na osu umožňuje rovnoměrnější chlazení spalovacího prostoru a tím i menší spotřebu a emise)

  • vyvažovací hřídel pohaněný ozubenými koly od klikového hřídele (výrazně redukuje vibrace vznikající při použití tříválcové konstrukce)

  • vačkový hřídel ventilového rozvodu OHC je tzv. skládané konstrukce (jedná se o trubku na níž jsou přesně usazeny vačky, hřídel má pak  nízkou hmotnost při zachování vysoké pevnosti v ohybu i krutu)

  • rolničková vahadla (vahadla mají na sobě malé kladky které se odvalují po vačce tím se výrazně snižuje pasivní tření rozvodů)

  • hydraulická zdvihátka ventilů (samočinně vymezují ventilovou vůli)

  • rozvodový řetěz s hydraulickým napínákem (po dobu životnosti motoru nevyžaduje údržbu ani výměnu)

  • řetěz s mechanickým napínákem pro pohon olejového čerpadla

  • pohon přídavných agregátů(vodní pumpa, alternátor, klima..) zajišťuje vícedrážkový, bezúdržbový řemen s napínací kladkou

  • vzduchový filtr je umístěn přímo nad motorem a tvoří zároveň kryt motoru (od modelového roku 2005 filtr umístěn do pravé zadní části za akumulátor)

  • sběrné výfukové potrubí tvoří s katalyzátorem jeden celek (rychlejší ohřívání katalyzátoru přináší další snížení emisí)

  • plastové sací potrubí a palivová lišta zajišťují úsporu hmotnosti

 

 

Kryt motoru má v sobě zabudovaný vzduchový filtr

 

Moje zkušenosti

Auto jsem kupoval  nové s motorizací 1,2HTP(40kw) v nejmenovaném Pražském autosalonu, při zkušební jízdě jsem byl velmi překvapen motorem, jeho schopností se velmi dobře vytáčet a velkou pružností. Poté jsem auto postupně zajížděl, snažil jsem se motor často vytáčet maximálně do 3500 ot./min., motoru určitě při záběhu  neprospěje jízda ustálenou rychlostí. Po zhruba 3000km jsem začal jezdit již normálně.

 Motor je vhodný na krátké a střední vzdálenosti, jezdím denně 20km do práce a zpět při průměrné spotřebě 4,9l a naprostá spokojenost, kdybych měl jezdit 3x týdně Praha-Brno určitě si vyberu jinou motorizaci. Motor je tichý a to zejména při ustálené rychlosti 80-110km/h, při větších rychlostech a při větším vytáčení je motor slyšet o poznaní víc. Na volnoběh je motor slyšitelný jakoby z dálky, svým charakteristickým zvukem tříválce jde o takové ševelení, které určitě není nepříjemné ale je prostě jiné a nezaměnitelné.Velmi mě překvapila maximální rychlost 180km/h podle tachometru při okamžité spotřebě 10l, kterou jsem využil asi dvakrát. S motorem je vhodně sladěna pětistupňová převodovka, při 100km/h na pátý převodový stupeň motor točí 3000 ot./min. (u 47kw je to 3250ot./min.)

Levné šperky z chirurgické oceli za nízké ceny v eshopu.

Co se týče servisu byl jsem pouze na první prohlídce a to roční z důvodu dvouleté záruky, další prohlídky si provádím již sám, jedná se většinou jen o výměnu provozních kapalin a filtrů. V motoru používám plně syntetický olej Shell HELIX ULTRA 5W-40, který šetří palivo hlavně při častých zimních startech.